FAQ

Een nieuwe service zoals BlackBasket die biedt, roept natuurlijk een hoop vragen op. Dat snappen wij heel goed. Daarom hebben we hieronder de meest gestelde vragen op een rijtje gezet. Staat je vraag er niet tussen? Stuur ons gewoon even een e-mail en we zullen je vraag zo snel als we kunnen beantwoorden.

Wat is BlackBasket?

BlackBasket is een online personal shopping service voor woonaccessoires. In 2016 gestart door broer en zus Tim en Elise de Boer. Het is gestart omdat veel mensen het lastig vinden leuke accessoires bij elkaar te zoeken. Daarnaast zijn veel mensen ook vaak te druk met andere zaken. Ideaal om dit online door professionals te laten verzorgen. Zonder extra kosten.

Hoe werkt het?

Start op de website eenvoudig onze stijlselector en maak een profiel aan. Als je dit hebt gedaan kun je ervoor kiezen om door één van onze stylisten gebeld te worden om je stijl te verduidelijken. Daarna gaat je stylist voor jou aan de slag om je basket te vullen. Binnen 7-10 werkdagen krijg je jouw blackbasket thuisgestuurd in het gekozen formaat.

Wat is de stijlselector?

De stijlselector is een online vragenlijst waarmee jouw stijl, wensen en behoeften wordt bepaald. Hiermee kan jouw personal shopper jouw ideale basket samenstellen. Het invullen duurt ongeveer 3 minuten.

Hoe bepalen jullie mijn stijl?

Onze stylisten zijn allemaal zeer ervaren mensen. Ze zijn getraind door aan de hand van jouw antwoorden en foto’s jouw stijl te bepalen. Ze hebben allemaal veel ervaring en zijn in staat om met jouw antwoorden een goed beeld te krijgen van wat in jouw interieur leuk zal staan.

Wat voor producten kan ik verwachten?

BlackBasket is een dienst voor woonaccessoires. Producten die je zou kunnen verwachten zijn vazen, kaarsenstandaards, kussens, kleden, lampen, krukjes, stolpen, plantjes, lijsten etc. Op onze homepage kun je een aantal voorbeelden zien.

Wat kost het?

De BlackBasket is er in twee formaten. De kleine variant kost € 99 en de grote kost € 299. De prijzen zijn inclusief btw en verzendkosten. Je betaalt niets extra’s voor onze service, de producten in de box hebben dezelfde waarde als in de winkel.

Hoeveel items zitten er in de BlackBasket?

In de BlackBasket zitten over het algemeen 4-8 items. In de duurdere variant zitten vaak meer items dan in de goedkopere.

Is de waarde van de producten in de basket altijd gelijk?

We hanteren een minimale marge van 2% op de totaalwaarde van de producten. Hierdoor kunnen we stellen dat de waarde van iedere basket zo goed als gelijk is. De totale waarde van de producten in de basket is hetzelfde als in de winkel.

Hoe betaal ik?

Na het invullen van de stijlselector kun je de basket in het door jouw gewenste formaat bestellen. Direct hierna kun je betalen via iDEAL.

Zijn er verborgen kosten?

Nee, in de prijs van de basket zitten alle kosten inbegrepen. Je kiest zelf het formaat van de bijbehorende prijs. De personal shopping service en de verzendkosten zitten hier allemaal in.

Wordt ik altijd gebeld na het invullen van de stijlselector?

Nee, daar kies je zelf voor. Onze stylisten zijn getraind om met de antwoorden uit jouw stijlselector in combinatie met de foto van je huis een geschikte basket te vullen. Wil je toch liever nog telefonisch het een en ander verduidelijken? Dan kun je tijdens het invullen van de stijlselector aanvinken dat je nog graag gebeld wordt door een stylist.

Wanneer plan ik een telefoongesprek met mijn shopper?

Onze shoppers zijn elke werkdag tot 21.00 uur bereikbaar. Er is dus altijd wel een moment om met jouw stylist te bellen.

Hoe zit het met de verzending?

Je bepaalt zelf waar je de basket wilt ontvangen. PostNL verzorgt voor ons de bezorging en de verzendkosten zitten in de prijs van de BlackBasket

Hoe lang duurt het voordat mijn BlackBasket thuis bezorgd wordt?

Na je een bestelling hebt geplaatst duurt het ongeveer 7-10 werkdagen voordat jouw basket op het door jouw gekozen adres bezorgd wordt. Als je een belafspraak hebt ingepland kun je de basket 7-10 werkdagen na het afgeronde gesprek verwachten. Om in te schatten wanner de basket bezorgd wordt, ontvang je van ons een trackingcode en verzendbevestiging.

Wat kan ik doen als ik een product echt niet mooi vindt?

In principe kun je geen losse items retour sturen. Wanneer je een product niet mooi vindt neem dan contact op met je stylist. Samen kunnen jullie kijken naar de waarde van het product en de retourzending.

Kan ik een basket retour sturen?

Wanneer je ontevreden bent met de basket kun je deze retour sturen, Download hier het retourformulier en de aanwijzing hoe retour te sturen. Na ontvangst van het pakket zullen we het bedrag zo spoedig mogelijk retour storten.

Moet ik betalen voor de retourzending?

Ja. Wanneer je een basket retour stuurt betaal je zelf de verzendkosten.

Zit ik ergens aan vast?

Nee, we zijn geen abonnementsdienst. Je bestelt altijd eenmalig een basket.

Wat als ik meerdere baskets wil?

Dat kan uiteraard. We bewaren je gegevens en wanneer je nog een basket wilt, hoef je niet de stijlselector opnieuw in te vullen. Stuur ons een e-mail dat je voor dezelfde ruimte nog een BlackBasket zou willen en ik welk formaat. Wij zullen je vervolgens een betaallink sturen.

Kan ik ook specifieke items laten versturen?

Jij kunt aangeven wat je absoluut niet wilt ontvangen en in het telefoongesprek kun je aangeven wat je graag wel wilt ontvangen als je dat wilt. De shopper zal jouw ideale basket naar je toe sturen.

Kan ik zien wat er in een basket kan zitten?

Uiteraard. Hier hebben we een aantal voorbeelden voor je geselecteerd.

Kan ik de basket zien voordat deze verstuurd wordt?

Het is helaas niet mogelijk om de inhoud van jouw basket voor verzending te zien. Jouw stylist zal op basis van jouw stijl een zo waanzinnig mogelijke basket samenstellen. Het leukste van onze dienst blijft het verrassingseffect. Laat je positief verrassen! Op onze website kun je een aantal voorbeelden zien.

Kan ik iemand een basket cadeau doen?

Dat is een heel goed idee. Je kunt bij ons een cadeaubon bestellen en deze aan iemand cadeau doen. Wij zullen een mooie cadeaubox naar je sturen die je aan iemand kunt geven. Deze persoon doet zelf de stijlselector en bepaalt voor welke ruimte de accessoires zijn.

Ik wil ieder seizoen een basket ontvangen, kan dat ook?

We hebben nog geen vaste abonnementsdienst. Maar als je het aangeeft aan jouw stylist dan kun je zo vaak als je wilt een basket ontvangen.

Hoe verdienen jullie geld?

Net als alle andere winkels kunnen wij producten goedkoper inkopen. Ons voordeel is dat we geen duur pand in een drukke winkelstraat hoeven te huren. In plaats hiervan kunnen wij meer persoonlijke service bieden voor onze klanten.

Kan ik mijn gegevens zelf wijzigen?

Jouw bestelgegevens zijn opgeslagen op onze server. Je kunt daar zelf niet op inloggen. Stuur ons een e-mail en we zullen jouw gegevens aanpassen voor je.

Kan ik mijn account verwijderen?

Stuur ons een e-mail. We zullen je gegevens dan direct verwijderen.